Drop bars είναι τα μέρη που η μαφία μαζεύει τις εισπράξεις της. Είναι σημεία συγκέντρωσης μαύρου χρήματος. Ένα τέτοιο μέρος είναι το μπαρ του Μαρβ (ο James Gandolfini στην τελευταία ταινία της ζωής του) και μπάρμαν είναι ο ξάδελφός του Μπομπ (Tom Hardy). Ο Μπομπ είναι αθόρυβος και συνετός. Όπως λέει για αυτόν ο Μαρβ «ξόδεψε τη ζωή του περιμένοντας να ξεκινήσει να ζει».

Ο Μπομπ μαζεύει ένα κακοποιημένο κουτάβι από την αυλή της Νάντια. Δειλά και φοβισμένα αναπτύσσεται μια σχέση ανάμεσά τους. Ο Μαρβ θα στήσει μια ληστεία στο μπαρ έχοντας στο μυαλό του να στήσει μια επόμενη ληστεία όπου θα μαζέψει τις εισπράξεις της μαφίας. Ο Μπομπ δεν ξέρει τίποτα. Ασχολείται με το σκύλο του και με τη δουλειά του. Τίποτα ωστόσο δεν είναι όπως φαίνεται.

Πριν είκοσι χρόνια ένας νεαρός εξαφανίστηκε μυστηριωδώς. Στην πιάτσα κυκλοφορεί ότι τον σκότωσε ο Έρικ, ένας ψυχοπαθής νταής. Ο Έρικ –τυχαία- είναι ο πρώην της Νάντια και ο ιδιοκτήτης του δαρμένου σκύλου. Για να αφήσει το σκύλο στον Μπομπ, ζητά δέκα χιλιάρικα.

Ο Μπομπ κάθε Κυριακή πηγαίνει στην εκκλησία. Στην εκκλησία πάει και ο ντετέκτιβ Τόρες. Τον γνωρίζει φατσικά. Έχει όμως παρατηρήσει ότι ο Μπομπ δεν κοινωνεί ποτέ. Ο Τόρες υποπτεύεται διάφορα γύρω από το μπαρ του Μαρβ, αλλά δεν μπορεί να συνδέσει τα κομμάτια.

Η πρώτη ληστεία, η δοκιμή, θα πάει στραβά. Η μαφία βρίσκει τον ένα ληστή και ο Μαρβ βρίσκει τον άλλο. Αν μιλούσε ο Μαρβ θα ήταν νεκρός. Για τη δεύτερη ληστεία επιστρατεύεται ο Έρικ. Όμως επειδή τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται, τίποτα δεν πάει όπως αναμένεται.

Η ταινία βασίζεται σε διήγημα του Dennis Lehane. Ο Lehane έχει γράψει επίσης τα σενάρια για τις ταινίες Mystic River και Gone baby gone, ενώ έχει συμμετάσχει στα σενάρια του The Wire μαζί με τον Pelecanos, τον οποίο και θυμίζει έντονα. Ήσυχοι και καθημερινοί ήρωες που στην κρίσιμη στιγμή βγάζουν τον βαθύτερό τους εαυτό.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση τα μυστικά της συγκεκριμένης γειτονιάς του Brooklynεξακολουθούν να στοιχειώνουν τους πρωταγωνιστές. Ο Μαρβ φέρει βαρέως ότι έχασε την ιδιοκτησία του μπαρ από τους μαφιόζους, ο Μπομπ προσπαθεί να θάψει το αμαρτωλό παρελθόν του, και κάπου στο βάθος υπάρχει ο νεαρός που εξαφανίστηκε πριν είκοσι χρόνια.

Η «Συγκάλυψη» (όπως είναι ο ελληνικός τίτλος) είναι μια noir ταινία, σαφώς πάνω του μέσου όρου, αργεί να ξετυλίξει τις αρετές της, αλλά αφήνει στο τέλος την πικρή και ταυτόχρονα γλυκιά αίσθηση της ζωής που ακροβατεί ανάμεσα στο καλό και στο κακό. Νικητής δεν υπάρχει, γιατί όπως κάθε noir που σέβεται τον εαυτό του τα όρια είναι δυσδιάκριτα και το ερωτηματικό θα μας συνοδεύει μέχρι την τελευταία σεκάνς, όταν και η Νάντια, έχοντας πλέον γνωρίσει όλες τις πλευρές του Μπομπ μας αφήνει μετέωρους για την τελική της επιλογή.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *